søndag 25. oktober 2009

Hva skjer for tida?

Nå er det lenge siden sist, det har sin forklaring i at datan min og det trådløse nettverket i huset ikke er venner, derfor har jeg og pcn i dag gått en tur til Ivar for litt virusprogramoppdatering, facebook og mail oppdatering, også selvfølgelig litt blogglesing;)

Ellers har jeg grunnskolepraksis, i første klasse. Vi er ca 5 studenter i hver klasse. Vi ser at egentlig burde de være nesten så mange i hver klasse til vanlig, men pga økonomi har de en asistent delt på ca 40 elever. Men alikevell klager man over at Norge skårer så dårlig kunnskapsmessig i forhold til andre land. Rart? Det syns ikke jeg!
Men praksis er i allefall ganske gøy. Jeg var litt skeptisk første dagen, men resten av uka har vært mye bedre og det er kjekt å jobbe med 6 åringer, for de har så forskjellig kunnskapsnivåer, følelser og reaksjonsmønster, og sist men ikke minst de er takknemelige for å lære, de er ikke skolelei, selv om noen savner barnehagen litt mer enn andre. Nå denne uka skal vi studentene være litt mer aktiv, kjøre noen opplegg sammen med barna, det blir spennede:) Kryss fingrene for oss da:)

Ingen kommentarer: