onsdag 30. mars 2011

Et resultat av godt vært , litt iritasjon og bacheloroppgave

I dag har det vært nydelig vær og formiddagen har delvis godt med til bacheloroppgave skriving, ganske intressant, men man blir lei. I en do pause så jeg søppelbilen komme de dro frem dunkene til naboene den ene søppelmannen stopper utenfor vår avkjøring og peker litt og diskuterer med kollegan sin. Jeg tenkte med meg selv, de vil ikke ta søppla vår pga snøen som ikke er måkt. Helt rett de kjørte forbi og kom løpende med en lapp som de festa på dunken vår. Jeg kjente irritasjone kokte ganske godt innvendig, ikke fordi de ikke tømpe søppla. Det har jeg stor forståelse for. Men på de i naboleiligheta som ikke har gidda å løfte en finger og måka snø fra døra si, forbi søppeldunkene og ut til veien, slik jeg tenker er helt naturlig. Jeg ville gjort det hvis jeg bodde der. I stede har de bare gått å trødd enkle spor og fortsatt å gå i de. I min irritasjon gikk jeg ut og begynte å måke fra veien og inn til søppla, ikke snakk om at jeg skal måke vei til noen jeg annser som lat, men når noen går oppå snøen blir den VELDIG hard å måke. Det var tungt og varmt, men være var nydelig så det var en fryd å være ute. Jeg måka litt mer og fikk lyst å lage en snømann, her er den det ble til og med en dame. Noe godt kom det ut av irritasjonen min, jeg fikk være ute i flott vær og koste meg med snødame bygging.

Ingen kommentarer: