fredag 4. november 2011

Demonstrasjon av enkel Julebinderi

I går var fire av oss damene som jobber på Floriss på Nardo på demonstrasjon hverdags og julebinderi hos Vikans gartneri. To engasjerte og flotte damer fra Molde ga mange flotte tips og ideer om blomster, men også hvordan man bør drive en blomsterbutikk. Her kommer noen bilder av det alt det flotte de laget i løpet av et par timer. det skal sies at de hadde gjort som på fjernsynskjøkkenet og "juksa littegranne" altså laget en del halvferdig, ellers hadde vi sikkert vært der enda ;)

En enkel og litt anderledes krans, hvem er er som sier at en kran til grav bare skal bestå av et par grankvister og noen kongler. Hjertne er av filt og bladene er eucalyptus, den store hvite rosen setter kronen på verket.Denne passer like godt som dørkrans som gravkrans synes jeg.

Enkel og stilfull jule dekorasjon av roser, julegrønt og prydepler (muligens paradisepler?)

Denne STORE kongla likte jeg veldig godt:)

Her står et helt hav av julestjerner, regner med at mange av Trøndelagsbefolknings julestjerne står her. Ikke bare trønderens, på demonstrasjonen møtte vi folk som kom helt fra Lofoten. Og mens jeg jobba som feriehjelp i blomsterbutikk i Sør Troms fikk vi blomster fra Vikans.

Det er allehelgens søndag nå på søndagen og mange vil tenne lys på graven,dette syntes jeg var en vakker og enkel måte og pynte opp graven på.

Svibelsammenplanting med dompapper. Dompapper og sopp er vistnok det store innenfor julepynt i år og jeg skal innrømme at det ble med noen små dompapper med klyper på, med hjem etter en handletur på Rema 1000 i går. De skal få en liten makeover fordi jeg ikke var fornøyd med fargene, også skal de brukes som pynt i adventstida.

3 kommentarer:

Line sa...

Korsn kan du gi dompapan en makeover? Kan jeg se fram til før og etter bilder om en stund?

Linda Birgitte sa...

Tja, det er ikke slike dompapper som du ser på bilde disse er laget av kreamikk/sernitt eller noe sånt. Så skal male di på nytt ;) Men før etter bilde skal det nok bli

Linda Birgitte sa...

jeg mente at de jeg kjøpe er laget av sernitt