tirsdag 13. desember 2011

Lys i desember

I dag er det Lucia dagen, og vi fikk besøk av tre lucia utenfor Prestegården. De ringte på litt før kl 8, og før vi hadde kommet oss ut av senga. Jeg sendte Ivar avgårde for å finne ut hvem som ringte på så tidlig, og han kom opp med et smil og sa at jeg måtte gå å se, så i bare pysjen sprang jeg ned i gangen og rakk å få et glimt av lucia toget. Men desverre fikk jeg ikke høre sangen... sånn er det å være treg om morgenen ;) I forige uke var jeg ute i solnedgangen og tok noen bilder i det vakre desemberlyset. Jeg må som nordlænning innrømme at det er litt fint med sola i desember, selv om jeg har vokst opp med total mørketid.





Nå nærmer det seg jul med stormskritt. Ferie fra skolen nærmer seg enda mer. Jeg skal levere siste eksamen på torsdagen, og den er heldigvis snart ferdig. Før jeg kan reise hjem til nord, skal jeg ha noen intense jobbdager på blomsterbutikken, men det er stort sett bare hyggelig, selv om det er travelt

Ingen kommentarer: