lørdag 31. mars 2012

Hjertekrans

Sist søndag fikk vi en trist beskjed, Ivars farfar døde søndag kveld. I forbindelse med begravelsen laget jeg en hjertekrans fra oss og Ivars bror. Slik ble resultatet, en hjertekrans dominert av hvitt- roser, eustoma og gerbera, for å gjøre den mer vårlig brukte jeg grønn hypericum, gåsunger og blå muskari. Jeg ble veldig fornøyd med resultet, spesielt med tanke på at det er lenge siden jeg sist laget krans eller lignede til begravelse, fordi dekoratørene på jobb stort sett gjør det.




Et av Ivars yngre søskenbarn og en filletante hadde vært i byen og funnet dette bjørkebark kledde hjerte som var hult med netting i bunnen, dette syntes de passet så godt til farfar og hans levemåte. De fylte tre tekopper med mose og masse blåveis. Dette syntes jeg var helt nydelig! Dette sto sammen med et bilde i inngangen til kirka. Det ble også lagt blåveis på kista. Blåveis er en blomst jeg som nordlænning bare har kunnet drømme om å plukke, men jeg fikk lov til å være med ut i skumringa og plukke blåveis ( det skal sies at det er vanskelig å plukke blå blomster i skumringa, men jeg har da i allefall fått plukket disse vakre små blomstrene:) 

Nå har jeg påskeferie etter noen travle timer med lørdagsjobb. Jeg tilbringer lørdagskvelden alene hjemme, fordi mannen allerede har startet sin påskeferie. Men jeg koser meg i alene og ensomheten varer ikke lenge. Jeg ønsker dere alle en fin lørdagskveld.

Linda

Ingen kommentarer: