torsdag 12. april 2012

Påsken i bilder

Påsken er over, og egentlig hadde jeg tenkt å vise frem et kort jeg laga i går, men når jeg titta gjennom bildene jeg hadde tatt i påska måtte jeg bare vise frem noen :) 

Påske egget mitt som hadde kjøpt for 1 kr på nille og pynta eller kanskje rettersagt forvandla, med dekopagelakk og en gammel bok. Blomster stemleplet stemplet jeg på silkepapir og la på på samme måte, til slutt malte jeg over hele egget med akrylmaling blanda med vann, dette gir den shabby stilen.


Påsketur :) Hele storfamilien har vært samlet i påsken, dvs mine foreldre var med oss på hytta til Ivars besteforeldre, der var også ivars mor, bror og hunden Dennis. Vi var på fjellet, men som dere kan se var det ikke mye snø, så det ble fottrurer i steden for. Vi fikk også besøkt Ivars farmor på tilbakeveien, men der tok jeg ingen bilder.

Hjemme hos Ivars foreldre (da hadde min søster overtatt mamma og pappa ;). Guttene mente det var kano føre og hugget hull i isen til kanoen ved brygga. 

Ivar måtte prøve på "padle" (dra seg frem med ishakka) isen.

Jeg tok en tur i kjøkkenhagen til Marit og fant noen små gressløk spirer, jeg testa de og det smakte gressløk. 

Kveldstur langs vannet. 

Trollstemning i skogen


På tur i skogen.


Tilbaketuren til Trondheim ble litt mer spennede enn vi hadde tenkt. Etter å ha kjørt en time begynte vinduspusserne våre å bli så rare, og vi var litt bekymret for at vi skulle bli uten pussere hele veien til Trondheim. På vei inn mot en rundkjøring dør bilen pluselig, det føltes som jeg bare trykka på bremsen enda jeg trådde på gassen. Jeg fikk heldigvis bilen ut av veien rett ved rundkjøringa. Etter noen telefoner til fedre og mitt søskenbarn som har peiling, roper Ivar på meg fra utsiden av bilen: kom å se! Og der på andre siden av veien ligger et verksted. Ivar rusler over veien og får låne hjelpestarter og får bilen bort til verkstede. Der finner de ut at dynamoen er ødelagt, de får bestilt ny og montert den i løpet av to timer. Snakk om flaks og service :D Tenkt om vi hadde stoppa midt inni furuskogen i Østerdalen... 

Mens bilen ble fiksa tok jeg bussen til Strømmen og bikuben, der fikk jeg handla litt av hvert fint som jeg skal bruke på kortene mine. Jeg begynte å leke og kose meg allerede i går. Kanskje kommer bloginnlegget med kortet jeg egentlig tenkte å vise, litt senere i dag.

Linda

Ingen kommentarer: