søndag 2. september 2012

Brudebukett og brodpynt i lillatoner

 Vi har vært i bryllup i helga, på en flott gård langt inn i en dal utenfor Oppdal. Et flott brudepar trenger fine blomster og jeg var så heldig å få æren av å ordne disse. Bruden ville gjerne ha lilla farger og gjerne bruk av lyng. Brudebuketten består av Vandaorkideer, Phalaenopsis orkideer i både mini og normal størelse, cala, strå, strå, lyng og noen roseblader. Brudgommen fikk corsage av cala og lyng, noe som passet godt til  nordlandsbunaden han bar.


 Buketten var perfekt til brudens farger og kjole 
(har ikke spurt brudeparet om lov til å blogge de, derfor får dere bare et lite utsnitt av dem )

 En søt liten brudepike må ha en fin liten brudepikebukett. Siden brudepiken var bare 2 1/2 år laget jeg to, slik at en i allefall overlevde til fotograferingen. Den består av rosene memory lane og caluna. De tåle overaskende mye.



 Noe av bordpynten har dere jo allerede sniktittet på, men jeg laget også bordekorasjoner. Disse er helt enkle men gjorde seg veldig godt på bordene. Vanda, trollhassel, eføy, strå og caluna


 Lysene, kulene og eplene var også i bruk.

I en gammel låve omgjort til selskapslokale omringet av gamle lafta hus ble bryllupsmiddagen inntatt. Et vakkert brudepar i vakre omgivelser.

Håper dere har hatt en fin helg.

Linda

2 kommentarer:

Randi Anette sa...

Vakkert som vanlig dette. =)

Anita sa...

Tusen takk for hjelpen Linda! Du er virkelig kjempeflink! Buketten min var kjempefin, og blomstene og dekorasjonene passet veldig godt sammen :) Buketten holdt seg fin i flere dager, og dekorasjonene har jeg fortsatt :)