onsdag 12. juni 2013

Kakebord

Min flotte svigermor fylte nettopp 50 år og feiret med stort selskap. Vi lekte, spiste tapas og kaker. Jeg bakte to kaker og pyntet fem, heldig meg som får lov å leke konditor. Her er et lite bilderas.
 Pavlova som er bakt av Ivars farmor og pyntet av meg.

 Sjokoladekake bakt av meg etter Anne Britt som var med i "Hele Norge baker" sin oppskrift. Jeg laget bare halv porsjon røre til bund og stekte den i to former størrelse 26. Det ble veldig passe.

 Marsipanbløtkake bakt av Jørgen, en familie venn. Med 50 lys :)

 Kokoskake bakt av min svigermor og pyntet av meg. Ser jeg har vært "flink" til å plasere kakene skeivt på fatene :p Oppskrift finner du her . Denne oppskriften er halvert, bare doble så passer den godt i en normal størrelse på formen. Denne er pyntet med pisket krem og daimstrøssel.
 Suksessterte bakt av meg.
Bursdagsbarnet blåser ut lysene :)

Håper du har en fin dag!

Linda

Ingen kommentarer: