tirsdag 20. august 2013

Høsthage?

Høsten banker på døra, den er ikke kommet helt enda men lurer litt oppi skyene av og til. Jeg planta Gladiolusløker i vår. Ivar har gått å sett på de i hele sommer og venta på at de skulle blomstre. Endelig så blomstrer de. Disse bildene er tatt for en stund siden, så nå blomstrer også noen lilla. 


 Jeg sådde også asters i vår. De er gigantiske og fantastisk flotte. Tror jeg må ut med kamera igjen slik at dere kan få se de utsprunget. 

 Krukkene med stemorsblomster var ikke pene når jeg kom tilbake fra ferie. De måtte fornyes, jeg gikk rett over på høst og planta hvit lyng i terrakottakrokkene. Veldig rustikt, men fint!!

 En ceriserosa asters. 
Disse tre pelargoniane kjøpte jeg som stiklinger og nå er de på sitt fineste. Det er  tre forskjellige rosa farger i samme krukke. Den fremste heter Dronning Ingrid, de to andre vet jeg ikke. Men de er veldig fine, den ene er rosa lilla i fargen og den andre lakserosa.

Dagen min har vært litt slitsom. Å jobbe på småbarnsavdeling i oppstartsfasen tar på ører og kropp. Men så kan disse småtassene sjarmere enn i senk også med god klem eller et sjarmerende smil. Jeg håper dagen din har vært god og at morgendagen blir enda bedre!

Linda

Ingen kommentarer: