torsdag 5. desember 2013

Dørkrans og pynt på trappa

 En kranss er et evighetssymbol. Det er veldig vanlig å pynte med kranser både inne og ute i juletiden. Jeg har bundet en krans av einer, gran og kråkefot. Kransen min pynter opp døra på prestegården. Jeg har valgt å pynte med kongler av gran, furu og lerk. Jeg har også brukt treskjegg, brødlav og røde julekuler. 

 Her er litt av den andre pynten jeg har på trappa. Den er litt nedsnødd, men det har også sin sjarm. En av toppene på grana som ble felt for et par uker siden har fått plass i en STOR annanas boks ( type storkjøkkenboks). Treet er satt oppå en gammel kasse. Ved siden av kassen har jeg lagt granbar og røde bær. 

Masse, masse snø kom det i går. Det var hvit og stille der ute da jeg satt i vinduet i går kveld og tok disse bildene. Jeg fikk julestemning i morgest da jeg gikk til jobb. Jeg hoppa ut i 20-30 cm snø på gårdsplassen. I barnehagen laget jeg snøengel med barna. Digg!!

Ha en fin 5. desember kveld!

Linda

2 kommentarer:

Line sa...

Så fin! Takk ofså for alle morsommhetene jeg kan lage for meg selv, siden en s på mystisk vishar blitt bort fra den første kransen. Da kan jeg tenke på hva det betyr at en kran er et evighetssymbol.-) Kanskje i typen jakobsstige som bare går opp og opp, med tilhørende engler? Ha en flott adventsfredag

Linda Birgitte sa...

Hehe, jaja det var en skriveleif. S'en er litt teit på tastaturet mitt enten kommer det mange eller så kommer det ingen ;) Men kanskje en kran også kan være et evighetssymbol, men det har nok ikke helt samme effekten å klatre oppover som å gå i ring...