tirsdag 24. mai 2016

Sammenplantning i krukke

Hei

Jeg har mange krukker og kasser, men dette er den jeg siste jeg planta. Fant den fine rosa margeritten en Crazy daisy på Obs, den bare ville bli med hjem. Den har fått følge av en hvit margeritt, gress med lys farge, eføy og en verbena, som ikke er i blomst enda. 

 Det som er viktig å tenke på når man planter i krukke er drenering, hull og leka kuler, legg gjerne fiberduk mellom leka og jorda, for da kan lekan lett gjennbrukes til neste år. God jord er også viktig. Prøv å finn en med mye kompost, torvjord tørker veldig lett ut. Jeg fant fin jord på Felleskjøpet, de er også blant de rimeligste på torvfri jord. Gjødsel må også til og jeg sverger til naturgjødsel på mine planter, til krukker bruker jeg hønsemøkk. Dette er det beste både for jorden og plantene. 



























Kanskje ble du inspirert til å lage en lite sammen plantning? 
Lykke til og husk å vanne krukkene dine om det blir mye sol og tørt vær.

Linda

Ingen kommentarer: